Ouders, verjaardag en weer een tripje - Reisverslag uit Bangalore, India van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu Ouders, verjaardag en weer een tripje - Reisverslag uit Bangalore, India van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu

Ouders, verjaardag en weer een tripje

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

26 Augustus 2010 | India, Bangalore

Eindelijk heb ik weer tijd om een stukje te schrijven. Twee weken geleden waren mijn ouders weer in Bangalore. Dit keer had hun vlucht slechts een half uurtje vertraging. Via mijn begeleider op het lab had ik een plaatsje in een guesthouse op de campus voor hun kunnen regelen. Daarvoor moest ik de donderdag ervoor nog wel 'even' ergens een handtekening gaan halen, zo'n 15 km verderop. Ik was 's ochtends om 10 uur vertrokken met de bus en was uiteindelijk om 2 uur terug, omdat die handtekening weer via via geregeld moest worden.
De zaterdagavond dat m'n ouders aankwamen zijn we eerst naar een muziekevenement geweest. Het waren westerse instrumenten zoals bas, gitaar, drums, maar ook een aantal 'vreemde' instrumenten. Al met al was het wel leuk om het optreden te zien. De muziek was redelijk gevarieerd en de zang kwam goed door. Daarna zijn we lekker uit eten geweest, alleen bleek dat alles wat ik in het restaurant uitgezocht had toch wel erg spicy was.
Zondag was Independance day hier in India. Daarom heb ik 's ochtends om half 7!!!! meegelopen met de freedom run (2e van de dames) en ben ik om half 9 naar de speeches en alles bij het hoofdgebouw geweest. Het bleek echter dat dat alle festiviteiten van de dag waren, dus toen ik om 10 uur m'n ouders op ging halen bij het guesthouse was er niks meer te doen. We zijn toen maar gewoon over de campus gaan lopen. Het terrein is namelijk erg groot, de gebouwen staan ver uit elkaar en ertussen is het gewoon jungle. In de mess was er die dag een 'speciale' lunch en ik kon m'n ouders als gasten meenemen. Konden ze het eten daar en alles eromheen ook eens ervaren. 's Middags zijn we naar Yeswanthpur en de markt daar geweest. Ik blijf enorm fan van de markten hier. Veel verschillende soorten groenten en fruit die netjes opgestapeld liggen maar verder is het chaos. Op de terugweg hebben we lekker bier gekocht dat we in de luxe kamer van m'n ouders opgedronken hebben en 's avonds weer lekker uit eten geweest. Het blijft raar en soms echt vervelend om als blanke anders behandeld te worden. Er was namelijk een lange wachtrij bij het restaurant, maar wij kregen de eerste tafel die vrij kwam. Na het eten zijn we in een bar nog even 'gezellig' een biertje wezen drinken. Het was er super smerig en alle tafeltjes met plastic stoeltjes waren mbv houten schotten bijna volledig afgeschermd. Om het nog even compleet te maken kregen we ook nog meerdere malen bezoek van een kakkerlak waardoor 's mam toch echt snel weg wilde. Ik heb in ieder geval goed gelachen en heb ik dat ook eens meegemaakt.
En toen was het maandag... mijn verjaardag. Even na 12 uur 's nachts werd er op m'n deur geklopt (ik lag nog net niet te slapen) en toen kwamen een aantal mensen mij feliciteren en nodigden mij uit mee een ijsje te gaan eten. Echt super leuk maar onverwacht, omdat wij het niet zo vieren.
De volgende morgen heb ik mijn verjaardagkaarten opengemaakt (nog bedankt ook voor de felicitaties via internet) en ben ik na het onbijt met m'n ouders eindelijk Bangalore zelf in geweest. We zijn met de bus naar het station gegaan en vanuit daar op zoek naar de oude city markt. Na meerdere malen vragen hebben we het op een gegeven moment opgegeven en zijn we met een tuk-tuk naar een ondergrondse tempel gegaan (onderweg wees hij ons nog even op de oude city markt). Wij waren volgens mij de enige toeristen en in de tempel waren de gangetjes smal en erg laag met veel beeldjes van goden ofzo. Wel leuk om een keer te zien, maar erg benauwd. Daarna zijn we gaan lunchen bij de Mac, maar helaas hadden ze geen BicMac (ze hadden helemaal geen hamburgers, alleen maar kip en vegetarisch). 's Middags hebben we alsnog de oude city markt gevonden. De markt is erg groot vooral de bloemenmarkt is erg gaaf. Het mooie van de oude city markt is dat je naar de eerste verdieping van het gebouw kunt en dan neer kunt kijken op de markt. 's Middags zijn we nog Malleshwaram geweest (oa om bier te kopen) en hebben we nog koffie met een lekker chocoladecakje gegeten. Begin van de avond hebben we nog een moderne tempel bezocht die door de moderne uitstraling en wachtrijhekjes nog het meeste weg had van de Efteling. 's Avonds weer super lekker indiaas gegeten met cashewnoten, kip en bloemkool. En weer afscheid genomen van m'n ouders die naar NL gingen (en veilig thuisgekomen zijn).
Dinsdagavond heb ik m'n verjaardag hier met wat Indiers gevierd (oa degenen die mij om 12 uur kwamen feliciteren) en dus lekker bier gedronken. Was een erg gezellige avond. Helaas ben ik die week ook ziek geworden en heb ik nu nog steeds een beetje last van griep.
Donderdagavond ben ik nog naar een DJ-night geweest die georganiseerd was voor de nieuwe studenten. Ik had samen met een paar Duitsers en een Fransman afgesproken en we voordat we gingen hebben we eerst waat biertjes gedronken. Op het feest waren niet erg veel mensen, maar de meesten die er waren gingen wel behoorlijk uit hun dak. Om 11 uur ofzo was het feest al afgelopen dus besloten we om samen met nog wat Indiers nog maar wat meer bier te gaan kopen en hebben we dat op het sportveld opgedronken. Gelukkig wordt het ook 's nachts nooit echt koud hier. Vrijdagochtend om half 8 ben ik vervolgens gaan badmintonnen (krijg ik toch nog een heeel klein beetje toernooigevoel) samen met iemand die ook gezellig mee bier gedronken had.
Donderdag eind van de middag had ik te horen gekregen dat m'n presentatie van die vrijdag niet door zou gaan (gelukkig want hij was in de verste verte nog niet af), omdat komende drie dagen feestdagen waren en de prof er niet zou zijn. Diezelfde middag vroegen een paar Indiers ook of ik met hun mee een weekendje weg wilde, dus zijn we vrijdagmiddag om 1 uur vertrokken. We zijn met de bus naar Madikeri gegaan. Toen we daar aankwamen was het al donker, maar gelukkig hadden ze een overnachtingsplek geregeld. Het was de hele zolderverdieping van een huis dat mooi in de heuvels lag. Met veel moeite lukte het ons de eigenaren te overtuigen dat ik samen met drie jongen die 10 persoonskamer mocht delen. Echt weer typisch India. Na het avondeten heb ik ze regenwormen geleerd, wat ze volgens mij allemaal erg leuk vonden.
De volgende morgen toen het licht was bleek het huis inderdaad mooi in de heuvels te liggen, alleen motregende het helaas. We hadden de vorige avond al een planning gemaakt, aangezien we maar 1 dag hadden om het gebied te bekijken. Na een echt Indiaas ontbijt (balletjes van rijstmeel met een of ander prutje) stond om 9 uur de jeep voor de deur. We zijn eerst naar een waterval omgeven door jungle en koffieplantages geweest. Er liep een mooi verhard pad naar de onderkant van de waterval (Abbi Falls). Na dat gezien te hebben hadden wij besloten een stuk door de koffieplantage/jungle te lopen om uitzicht op de waterval te krijgen. Er was echter geen pad en toen we een eind op weg waren bleek dat er bloedzuigers zaten. Dan heb ik het niet over eentje zoals tijdens de trip in Periyar, maar tientallen bloedzuigers die ons aanvielen. Onze schoenen zaten helemaal onder en toen we uiteindelijk op het verharde pad terugwaren hebben we eerst onzelf en onze schoenen van bloedzuigers ontdaan. (Helaas heb ik daarna pas een foto genomen.) Ik blij dat ik niet op sandalen liep (zoals een van die Indiers), maar ondanks dat waren ze m'n bergschoenen en sokken in gekropen. Die beesten zuigen zich nog best goed vast ook en zodra je die met bloed opgezwollen beesten eraf hebt gaat het lekker bloeden. Weer een ervaring rijker zal ik maar zeggen. Daarna zijn we via een weg waarvoor we de jeep ook echt nodig hadden naar naar een natuurgebied gereden waar we op de top van de heuvel helaas in de wolken zaten. Zonder wolken zou je volgens mij een fantastisch uitzicht hebben. De heuvels hadden alleen lage begroeiing, maar in een dalletje was jungle en hoorden we water stormen. Er was geen pad maar daar zijn we wel naar beneden gegaan om bij de rivier te komen. Met naar beneden gaan gleed ik uit en greep helaas een doorntak voor houvast. Inmiddels zijn de wondjes op m'n handen goed aan het genezen, maar het was het zeker waard. Omdat het weer nogal vies was (Schots weer, het gebied wordt ook wel Schotland van India genoemd) ben ik niet het water in geweest. Twee Indiers wel, maar voor mij is het vooral raar dat je een rivier in de bergen/heuvels hebt en het water gewoon een lekkere temperatuur heeft.
Na een hobbelige terugweg zijn we 's middags nog naar een boeddhistische tempel geweest. Toen we naar binnen gingen kwamen alle monniken net naar buiten. Binnenin hadden ze echt gigangtische goudkleurige boeddhabeelden. Mooi om zo'n tempel eens een keer te zien.
Na het avondeten zat ons tripje er helaas op en 's avonds hebben we weer de bus terug naar Bangalore gepakt, waar we dsu zondagochtend vroeg aankwamen.
Voor zondag had ik met een aantal andere Indiers afgesproken om mee te gaan naar een plek die ik volgens hun echt gezien moest hebben voordat ik zou vertrekken vanuit Bangalore. We zijn 's middags met de bus vertrokken en 1 van hun nam z'n gitaar mee. Daardoor was ik maar eens gaan vragen waar we eigenlijk naartoe gingen. Het bleek dat we naar een of andere plek gingen waar je meditatiecursussen, yogales en nog veel zweverige dingen kon leren. Hun hadden daar allemaal wel eens cursussen gevolgd en vinden het een enorm vreedzame plek. Door muziek, dans en zang konden ze dat helemaal uiten. Niet echt mijn ding dus, maarja... heb ik dat ook weer een keer meegemaakt. 's Avonds hebben we nog daar gegeten. Dat was aanschuiven in de lange rij, bord pakken, eten werd voor je opgeschept en daarna 'moesten' we netjes in rijtjes op de grond gaan zitten om te eten. Het was weer een bizarre ervaring en helaas mocht ik er geen foto's van maken. Ze hadden helemaal geen bestek, dus moest ik de rijst met prutje wel met m'n handen eten. Handig met lange nagels...
De rest van deze week heb ik een beetje besteed aan m'n presentatie, eerste beginnetje voor een verslag en proberen beter te worden. De uitstapjes helpen daar niet echt bij, maar zeker het uitstapje naar Madikeri was de moeite waard. Vandaag heb ik mijn presentatie gehad, dus nu alleen nog een laatste reactie afronden en verslag schrijven.
Komend weekend ga ik naar de bruiloft van iemand uit mijn groep hier. Een echt Indiaase bruiloft dus ik ben erg benieuwd. Het is wel erg lang met de trein (20 uur) en de bruiloft is van zaterdag op zondag om 2 uur 's nachts....

Van het weekend met m'n ouders en het tripje naar Madikeri/ Coorg heb ik natuurlijk ook weer foto's gemaakt, die weer te vinden zijn op:
http://picasaweb.google.com/yvette.goedegebure

Ik zal proberen volgende week nog 1 kort stukje op de site te zetten, oa over de bruiloft. Zo niet, op 5 september kom ik weer thuis dus horen jullie de verhalen dan wel.




  • 31 Augustus 2010 - 05:56

    Jeroen:

    Haha, weer lekker bizarre ervaringen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

Stage in India

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2011

Zuid-Oost Azie link

10 Januari 2011

link Azie reis

01 September 2010

Indiaase bruiloft

26 Augustus 2010

Ouders, verjaardag en weer een tripje

12 Augustus 2010

Eindelijk een weekje vakantie
Yvette

Actief sinds 06 Juni 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 10602

Voorgaande reizen:

04 Juni 2010 - 05 September 2010

Stage in India

22 Juni 2008 - 14 September 2008

Stage in Santa Barbara

Landen bezocht: