Indiaase bruiloft - Reisverslag uit Bangalore, India van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu Indiaase bruiloft - Reisverslag uit Bangalore, India van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu

Indiaase bruiloft

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

01 September 2010 | India, Bangalore

Hier volgt dan echt m'n laatste stukje. Vorige week donderdag heb ik mijn presentatie hier in de groep gegeven. Na een weekje griep was de voorbereiding er een beetje bij ingeschoten, maar desondanks ging het redelijk. Ik heb in ieder geval de hele presentatie af mogen ronden dat hier al bijna een compliment op zich is. Donderdagnacht heb ik toen doorgehaald, aangezien ik van vrijdagmiddag (kwart over 12 vertrokken) tot zaterdagochtend in de trein moest zitten. Afgelopen weekend ben ik namelijk met de mensen van mijn lab naar de bruiloft geweest van iemand van mijn groep hier. Ik heb zowel de middag als de nacht in de trein lekker geslapen en 's avonds hebben we gekaart totdat we om half 11 te horen kregen dat we moesten gaan slapen. Toen we op de plaats van bestemming aankwamen werden we netjes met een auto opgehaald en naar een hotel gebracht waar we ons konden opfrissen. Het was echt super warm daar. Zelfs als je volledig stilstond in de schaduw liep het zweet nog in straaltjes van m'n gezicht, rug en over m'n benen. Een bruiloft hier is echt een enorm langdurig proces met steeds eten tussendoor. Eind van de ochtend zijn we naar een gebouwtje gebracht waar die jongen van m'n lab die nu getrouwd is in een rok zat met aan de ene kant naast hem z'n vader en aan de andere kant een brabbelende man ook in een rok. Het was een of ander ritueel met banaantjes, blaadjes, kleurpoedertjes, houtvuurtje en takjes. Geen idee hoe of wat maar wel leuk om een keer te zien. Daarna gingen we met z'n allen (familie etc) lunchen. We kregen een bananenblad en vanuit emmertjes werd daar van alles opgeschept. Ze probeerden mij extra goed te verzorgen door mij extra veel van de zoete lekkernij te geven, die ik gelukkig (welliswaar met veel moeite) weggekregen heb. Toen ze een tijdje toegekeken hadden hoe ik stuntelig met m'n handen rijst probeerde te mengen met de sausjes en in m'n mond probeerden te krijgen, verlosten ze me gerlukkig door een lepel te komen brengen. 's Middags was er nog een receptie waarbij hij helemaal netjes in pak gehesen was (veel te warm als je het mij vraagt) en kregen we z'n toekomstige vrouw voor het eerst te zien (die ergens in een klein, benauwd kamertje 'opgesloten' zat. Daarna hebben we weer lekker veel gegeten, en sommige dingen waren echt super lekker. En nadat iedereen gegeten had gingen hun 'vooraan' op een bankje zitten om alle kado'tjes in ontvangst te nemen. Ik heb ze oa een delftsblauw blikje met stroopwafels gegeven. Om 2 uur 's nachts begon uiteindelijk de echt bruiloft dat weer een gedoe met blaadjes, banaantjes en rijst was. Echt wel grappig om te zien, maar waar het goed voor is???? Op het gegeven moment werd het doek tussen hun weggehaald waardoor te zien was dat zij in een goudkleurig kartonnen doos zat! Weer wat gebrabbel later mocht ze daar uiteindelijk uitkomen en moest ze zich verkleden. Nog heel wat rijst en 3 uur later waren ze dan getrouwd. Ik heb me prima vermaakt met m'n ogen uitkijken en water drinken.
Direct erna zijn we vertrokken naar het treinstation omdat onze trein 's ochtends om 7 uur zou vertrekken. Ik ben namelijk met 2 aardige mensen van m'n lab naar Vizag (een grote stad aan de oceaan) geweest. Toen we daar 's middags aankwamen zijn we met een kabelbaantje de heuvel bij de stad op geweest waardoor je een mooi uitzicht op de stad en de oceaan had. Verder zijn we nog naar een oude onerzeeer die nu muzeum is en het strand geweest. Het was echt overvol op het strand, maar iedereen was wel volledig gekleed, inclusief de enkeling die wel de zee in ging.
Helaas hadden we daar maar 1 dag en zijn we de volgende ochtend (maandag) om 7 uur weer vertrokken. 's Middags moesten we overstappen op een andere trein met een wachttijd van 2 uur, maar heb ik kunnen ervaren dat we met de NS nog niet mogen klagen. De vertrektijd van onze trein werd namelijk steeds een half uurtje later. Uiteindelijk na 8 uur op het station rondgehangen te hebben vertrok om 10 uur 's avonds onze trein. Ik heb me in die 8 uur redelijk kunnen vermaken met mensen (die echt veel geduld hebben) en muizen en ratten kijken. Na weer een hele nacht in de trein waren we dinsdagmiddag om half 2 eindelijk weer terug, zodat ik netjes om 3 uur weer in het lab stond.
Deze laatste week probeer ik nog wat laatste dingetjes in het lab af te ronden en zoveel mogelijk van m'n verslag te schrijven. Zondagmiddag (5 september) ben ik dan weer in NL (als het goed is).

Sommige dingen hier in India zal ik wel gaan missen, zoals de gekko'tjes die me gezelschap houden tijdens het tandenpoetsen, op de wc of soms zelfs bij m'n bed. Het vaak erg lekkere Indiaase eten en sommige mensen die ik hier heb leren kennen. Er zijn echter ook dingen die ik zeker niet zal missen. Sommige geuren op straat en de (gebrek aan) sfeer en veel te hoge werkdruk op het lab.

Al met al is India een hele ervaring geweest die ik niet snel zal vergeten.

Foto's zijn weer te vinden op http://picasaweb.google.com/yvette.goedegebure

  • 03 September 2010 - 16:34

    Lars Esser:

    Hey Yvette! Het was heel leuk om je verhaaltjes te lezen:). Goeie reis terug naar Nederland!

  • 04 September 2010 - 10:27

    Jeroen:

    Leuk verhaal weer :) Tot in Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

Stage in India

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2011

Zuid-Oost Azie link

10 Januari 2011

link Azie reis

01 September 2010

Indiaase bruiloft

26 Augustus 2010

Ouders, verjaardag en weer een tripje

12 Augustus 2010

Eindelijk een weekje vakantie
Yvette

Actief sinds 06 Juni 2008
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 10607

Voorgaande reizen:

04 Juni 2010 - 05 September 2010

Stage in India

22 Juni 2008 - 14 September 2008

Stage in Santa Barbara

Landen bezocht: