Eindelijk een weekje vakantie - Reisverslag uit Bangalore, India van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu Eindelijk een weekje vakantie - Reisverslag uit Bangalore, India van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu

Eindelijk een weekje vakantie

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

12 Augustus 2010 | India, Bangalore

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een berichtje op m'n blog gezet heb. Ik zal bij het begin beginnen. Zondag 2 weken geleden was de mess 's avonds dicht en moest iedereen dus ergens anders eten. Ik heb die middag daarom maar tot 4 uur gewerkt. Daarna ben ik met een aantal mensen die ik van badminton ken en normaal ook in mijn mess eten de stad in gegaan. We zijn eerst naar Sankey tank geweest, een door mensen aangelegd meer in de stad dat ze hier heel bijzonder vinden. Voor mij was het vooral grappig om te zien dat de halve stad z'n vrije zondag daar doorbrengt. Daarna zijn we door Maleshwaram, wijk naast de campus, gaan lopen. We zijn onder andere op de markt geweest waar ik uitleg kreeg over de verschillende groenten. Er waren echt veel soorten groente die ik niet ken. Uiteindelijk zijn we nog naar het grote moderne winkelcentrum geweest. Dit was op zich niet boeiend, maar wel een mooie gelegenheid om mensen te kijken. Daarna zijn we met z'n vijven uit eten gegaan in een Indiaas restaurant. Hun hebben de gerechten uitgezocht en alles was erg lekker. Er waren zelfs nog twee Indiers bij die ook bier dronken. Het grappige is dat ze er niet goed tegen kunnen. Eentje had genoeg gehad na 1 fles en een andere had 3 flessen gedronken, met als gevolg dat hij nauwelijks op z'n eigen benen kon staan en door 2 anderen ondersteund moest worden om thuis te komen.
De volgende ochtend (maandag) zouden m'n ouders 's ochtends om 9 uur komen. Helaas bleek er iets mis te zijn met het vliegtuig waardoor ze veel vertraging opliepen. Uiteindelijk kwamen ze rond 5 uur bij hun hotel aan waar ik al zat te wachten. We hebben een stukje door het centrum van Bangalore gelopen, lekker gegeten en toen hebben ze mij naar het busstation gebracht. De rest van die week heb ik erg hard moeten werken, gemiddeld zo'n 13 uur per dag.
Vorige week vrijdagavond ben ik om half 11 gestopt met werken, omdat ik die avond met wat mensen afgesproken had. Het was een erg gezellige avond, met weer een paar biertjes, waardoor ik besloten had om die nacht maar over te slaan. 's Ochtends om vijf uur moest ik namelijk alweer vertrekken om m'n trein richting Ooty te halen. Daar zou ik namelijk m'n ouders weer zien. Zodra ik in de trein in m'n bed lag viel ik in slaap en gelukkig werd ik op tijd weer wakker. Na een treinreis van 7,5 uur en nog eens 5 uur in de bus (zo'n 70 km, maar bergop met veel bochten en een veel te volle brakke bus) was ik dan eindelijk bij het hotel in Ooty. De volgende dag hebben we onder andere de botanische tuinen en de markt bezocht en nog een wandeling langs de theeplantages en door het bos gemaakt. Ooty ligt redelijk hoog waardoor de temperatuur vaak rond de 15 graden is. Ze verkopen daar overal super lekker homemade chocolade, bv. puur met cashewnoten of met amandelen. Op de meeste andere plekken in India zou dat gelijk in chocolademelk veranderen.
Maandag zijn we naar Cochin gegaan, een vissersplaats aan de westkust. Het was een lange dag rijden die nog langer werd doordat er een man of 50 aan het staken was en daardoor enkele uren een kruispunt geblokkeerd had. Zoiets zou in NL nooit kunnen, zeker omdat je goed moest kijken wat er nou eigenlijk aan de hand was. Die avond was het dus al donker toen we het hotel eindelijk bereikten. De volgende dag hebben we het 'plaatsje' bekeken, leuk maar erg touristisch. Het is vroeger ooit nog eens van de Nederlanders geweest, vandaar dat er een Dutch Palace is. Verder is het een bijzonder plaatsje vanwege de aparte visnetten. Het zijn erg grote netten die ze dus ook met een paar man uit het water moeten halen. Het ziet er niet echt efficient uit, want de helft van de vis uit het net zijn ze al kwijt aan de vogels. 's Avonds zijn we nog naar een voorstelling met traditionele dans van de streek (Kerala) geweest. Vooral door de aankleding en de aparte gezichtsuitdrukkingen is het grappig om een keer te zien.
De volgende ochtend zijn we naar Aleppy gereden waar we op een houseboot gestapt zijn. Op zo'n boot is dan een keukentje, een hotelkamer en vooraan was een ruime zitgelegenheid en eettafel. Verder hadden we met z'n drieen 2 man personeel, eentje voor het besturen van de boot en de ander om te koken. We kregen voor de lunch echt super veel te eten, onder andere lekkere verse vis, maar zeker omdat m'n vader ziek was leek het bijna of we niks gegeten hadden omdat er nog zoveel over was. Met de houseboot zijn we door de backwaters van Kerala gevaren. Er zijn smalle strookjes land waarop de mensen wonen tussen de kokospalmen en bananenbomen en binnen die strookjes land liggen allemaal frisgroene rijstvelden. Is dus echt super gaaf. Door al het water is de 'bus' dus een boot en hebben veel mensen een kano voor hun deur ipv een fiets of auto. In datzelfde water doen ze ook de was, afwas, wassen ze zichzelf, poetsen ze hun tanden mee...
Na een relaxed nachtje op de boot zijn we weer teruggegaan naar het vasteland waar we naar Periyar gereden zijn. Dit was echt een super mooie rit langs theeplantages, rubberplantages en rijstvelden. Eind van die middag hebben we nog met z'n drieen een ritje op een olifant gemaakt. Dit was echt super gaaf. Het zijn grote lompe beesten maar ze lopen erg voorzichtig en kunnen enorm veel met hun slurf. De wandeling ging door het bos/jungle en langs een kruidenplantage. De haren op de kop zijn echt rum en stug als van een bezem, maar de rest van z'n huid voelt wel zacht en warm aan.
De volgende ochtend hebben we in het park een nature walk gedaan. We hebben niet echt veel gelopen maar het was wel erg leuk omdat de gids ons op allerlei kruiden wees. Meestal plukte hij dan een blaadje, rook eraan en groef te wortel op. Hij wees ook een heleboel vogels aan waarvan ik de namen natuurlijk binnen een seconde weer vergeten was, maar er was 1 hele mooie grote vogel bij (Indian Hornbill). Voor de wandeling moesten we een soort grote sokken tot onze knieen aandoen tegen de bloedzuigers, eerst leek het nog of dit gewoon een maniertje voor hun was om extra geld te verdienen aan toeristen.... totdat er eentje op m'n broek zat. We hebben het allemaal overleefd en heb ik die beesten ook een keer gezien. In het national park zaten ook veel aapjes, daarom moest we om koffie te drinken een kooi in en zaten de aapjes aan de buitenkant op wat lekkers te azen. Terug in het dorpje hadden we een mooi restuarantje aan de rand van de rimboe gevonden waar eerst een kudden met een soort koeien stond en later nog een wild zwijn langs kwam. Met de lunch heb ik uiteindelijk een keer voor pasta gekozen. Het Indiaase eten is erg lekker, maar om weer een keer pasta te eten was ook wel lekker (al smaakte het wel erg flauw). 's Avonds zijn we nog naar een martial arts show geweest. Blijkbaar vond een deel van de Indiers het niet leuk, want die verlieten de zaal al voordat het afgelopen was. Daardoor hebben ze wel de laatste 'act' gemist, waarbij een poppetje door 2 brandende hoepels dook.
En toen was het helaas zaterdag, de laatste dag van mijn weekje vakantie. We zijn toen van Periyar naar Madurai gereden. 's Middags hebben we het paleis en gigantische tempelcomplex bezocht. Als niet Hindi mochten we niet overal komen, maar we hebben wel de tempelolifant en -os gezien. 's Avonds hebben we op een dakterras, met mooi uitzicht over de stad, nog een keer met z'n drieen gegeten waarna ik weer op de trein naar Bangalore gestapt ben. Ik heb in het begin even gelezen, maar de rest van de bijna 12 uur durende treinreis heb ik lekker geslapen. Toen ik zondagochtend om 8 uur weer terug was op de campus heb ik ontbeten, de was gedaan en ben ik weer naar het lab gegaan. Omdat het zondag was heb ik wel een beetje rustig aan gedaan en ben ik eind van de middag zelfs nog even wezen badmintonnen.
Volgend weekend zijn m'n ouders ook weer in Bangalore, misschien dat we/ik dan de gelegenheid hebben om de stad eens te bekijken. De rest van de week zal nog wel hard werken zijn, omdat ik nog steeds bezig ben met het maken van een molecuul dat ik volgens de prof in 3 weken af zou hebben. Ik heb inmiddels al meer reacties gedaan dan tijdens m'n hele afstuderen, maar hopelijk kan ik deze week eindelijk het molecuul afmaken.

Ik heb gedurende het weekje weg heel veel foto's gemaakt, een selectie daarvan is te vinden op: http://picasaweb.google.com/yvette.goedegebure




  • 13 Augustus 2010 - 21:05

    Jeroen:

    Jeej! Weer een verhaaltje! :)

    Haha, een houseboot klinkt wel heel fout eigenlijk. Ik zie daar echt zo'n boot met een houseparty aan boord voor. Maar dat zal het vast niet zijn geweest ;)

    Had je nog nooit bloedzuigers gezien trouwens? Die komen namelijk ook gewoon in Amerika (zoals Yosemite) voor.

    Maar goed om te zien dat je toch nog een (mini-)vakantie hebt kunnen houden tussen al dat werken! Is weer een leuk verhaal. Nu ga ik snel de foto's bekijken...

    Groetjes,
    Jeroen

  • 14 Augustus 2010 - 17:10

    Steven:

    Hey,

    Goed om te horen, ben blij dat je ook de kans krijgt om wat leuks te zien naast al dat harde werk op je stage ;).

    Nog maar 3 weekjes te gaan lees ik? Veel plezier, sterkte en succes nog met de laatste loodjes werk (die zullen wel weer het zwaarste zijn). En tot binnenkort weer in Nederland =).

    groetjes,

    Steven

  • 16 Augustus 2010 - 19:59

    Alynne:

    Heej Yvette!!

    Waw een ritje op een olifant! Wat gaaf!!!
    En haha ik moest wel lachen over die zatte Indiers!!
    Hele fijne verjaardag nog en werkze/geniet nog ff van je stage!

    GroetjeS!!!

  • 24 Augustus 2010 - 18:57

    Alynne:

    Jeeeej nog 12 dagen en dan ben je weer terug! :-)

  • 25 Augustus 2010 - 13:03

    Lars Esser:

    Hey Yvette!

    Leuk om te lezen dat je een weekje vrij had om met je ouders wat rond te reizen! PS alleen al gezien je werktijden mogen ze je nu al een 10 geven voor je stage;).

    Groeten vanuit Kyoto!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

Stage in India

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2011

Zuid-Oost Azie link

10 Januari 2011

link Azie reis

01 September 2010

Indiaase bruiloft

26 Augustus 2010

Ouders, verjaardag en weer een tripje

12 Augustus 2010

Eindelijk een weekje vakantie
Yvette

Actief sinds 06 Juni 2008
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 10609

Voorgaande reizen:

04 Juni 2010 - 05 September 2010

Stage in India

22 Juni 2008 - 14 September 2008

Stage in Santa Barbara

Landen bezocht: