Ik kijk m'n ogen uit - Reisverslag uit Bangalore, India van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu Ik kijk m'n ogen uit - Reisverslag uit Bangalore, India van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu

Ik kijk m'n ogen uit

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

12 Juni 2010 | India, Bangalore

Ik heb inmiddels een beetje kunnen wennen aan het leven hier. Ik heb m'n tas uitgepakt en dus m'n kamer een beetje ingericht. Gelukkig had ik ook m'n klamboe vanuit NL meegenomen, want er zitten veel muggen.
De eerste paar dagen heb ik voornamelijk besteed aan mezelf hier registreren voor het hostel, de mess, het instituut in het algemeen en bij de security. Overal willen ze minstens 1 pasfoto hebben dus ben ik samen met een Franse jongen van mijn lab de stad ingeweest om foto's te laten maken. Hij wist namelijk waar je foto's kon laten maken (had ze zelf namelijk ook nodig toen hij hier 2 maanden geleden begon). Vanmiddag (vrijdag) heb ik dan eindelijk mijn registratie hier afgerond. Om alles te regelen heb ik veel over de campus rondgelopen. Je waant je in een hele andere wereld, beetje een combi van de efteling en de dierentuin. Er is enorm veel en gevarieeerd groen met daartussen faculteitsgebouwen. Er zijn altijd wel mensen op straat en de meeste vrouwen hier lopen in de traditionele Indiase kleding van kleurige doeken rond. Verder moet je ook niet raar opkijken van apen (met jongen) in de bomen of op de daken. Er zitten ook veel grote en kleurrijke vlinders en je hoort continue overal om je heen vogelgeluiden.
De eerste 2,5 dag heb ik in het restaurant op de campus gegeten. Vanaf de eerste maaltijd is mij duidelijk dat ze hier van spicy eten houden. Ook als ze hier zeggen dat iets niet spicy is, is het pittig. Ik zorgde dus ook altijd voor genoeg water en dat ik een zakdoek bij me had. Ik heb voor het avondeten steeds aan de ober om een niet spicy gerecht gevraagd. Ik weet niet wat ik allemaal gegeten heb, maar het was over het algemeen lekker. Voor het eerste ontbijt heb ik m'n maag even rust gegeven door toast met annanasjam te bestellen, maar de volgende dag ben ik toch voor iets traditioneels gegaan; Dosa. Ik zou niet weten waar het van gemaakt is, maar het is erg lekker en de 'prutjes' die ik erbij kreeg ook. Vanaf maandag middag ben ik in de mess gaan eten. Ik heb toegang tot het niet-vegetarische 'buffet'. Je sluit netjes aan in de rij en pakt 1 groot metalen 'bord' en zet daar wat metalen kommetjes in voor de curry's. Lunch en avondeten is eigenlijk altijd rijst, roti (wrap/pitabrood-achtig), curry en een bakje met vlees (voornamelijk bot met wat stukjes vlees). Afhankelijk van de dag hebben ze nog wat andere dingen zoals gefrituurde groente, ei en/of komkommer. Om te eten heb je de mogelijkheid om een lepel te pakken, maar die Indiers zijn maar rare mensen. Ze mengen en eten rijst en curry met hun handen, maar bv melk lepelen ze uit een kommetje.
Ik ben de meeste dagen ook even op het lab geweest. Ik heb namelijk alleen toegang tot internet vanuit het lab. 's avonds 'moest' ik er meestal vanaf 9 uur zijn, zodat zodra de prof tijd had ik een gesprekje met hem kon hebben. Sinds gisteravond heb ik uiteindelijk ook een officiele projectomschrijving waardoor ik vandaag eindelijk met het echte werk kon beginnen. Het lab hier lijkt niet op het lab in Eindhoven. Het is ongeveer 1/3 qua grootte en er werken 10 mensen. Naast de synthese die ze op het lab doen zijn het ook gelijk hun werkplekken en ze hebben met z'n allen 3 computers tot hun beschikking. Verder zijn er maar 3 zuurkast. Als ze iets af moeten wegen scheuren ze een pagina uit de Aldrich (chemicalien) catalogus, want dan hebben ze tenminste iets om het op te leggen. En schoonmaken, tja wat zal ik ervan zeggen, wat is dat? Een klof wordt nog wel schoongemaakt, maar verder gieten ze het leeg (als het niet zo veel is <5 mL gewoon op tafel) en doen ze er het volgende stofje in.
Ik heb inmiddels ook de eerste foto's op internet gezet. Deze zijn te vinden via de volgende link: http://picasaweb.google.com/yvette.goedegebure (bedankt Jeroen)
Volgende keer zal ik onder andere iets schrijven over de wereld buiten de campus.

  • 14 Juni 2010 - 17:03

    Oma:

    heb met veel intresse je
    verslag gelezen ,ja een
    heel andere wereld .
    Wens je verder een heel
    goede tijd toe ,groetjes
    ook van Opa,liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

Stage in India

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2011

Zuid-Oost Azie link

10 Januari 2011

link Azie reis

01 September 2010

Indiaase bruiloft

26 Augustus 2010

Ouders, verjaardag en weer een tripje

12 Augustus 2010

Eindelijk een weekje vakantie
Yvette

Actief sinds 06 Juni 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 10623

Voorgaande reizen:

04 Juni 2010 - 05 September 2010

Stage in India

22 Juni 2008 - 14 September 2008

Stage in Santa Barbara

Landen bezocht: