Bangalore City - Reisverslag uit Bangalore, India van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu Bangalore City - Reisverslag uit Bangalore, India van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu

Bangalore City

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

19 Juni 2010 | India, Bangalore

Vandaag is de eerste vrij dag sinds ik hier ben. Samen met de Franse jongen van mijn lab en zijn 2 vrienden gaan we naar het centrum van Bangalore. We gaan met de tuk-tuk, maar om er een te vinden die ons voor een schappelijke prijs wil brengen is moeilijk. Omdat we blank zijn vragen ze namelijk woekerprijzen, want blanken hebben toch wel geld genoeg. Daar trappen we niet in en een paar tuk-tuk's later hebben we er een gevonden. We gaan met z'n vieren in 1 tuk-tuk (ja dat past, Indiers passen er zelfs met z'n achten in). En na een 'vermoeiende' tocht van een uur komen we in het centrum aan. Op de weg is het echt zo'n enorme chaos, en dan nog de drempels en vele gaten in de weg en als de weg vol is probeer je het toch gewoon via de berm.
De Fransen wilden voornamelijk shoppen voor kleding en souvenirs, want die gaan binnenkort naar huis. We zijn begonnen in een nette souvenirwinkel waar alles geprijsd is, en je dus niet over de prijs kon onderhandelen. Daarna naar een andere souveriwinkel waar dat wel kon en daar zijn ze dus meer dan een uur mee bezig geweest. Intussen heb ik de winkeltjes in de buurt bekeken en in een boekwinkel een boek over Bangalore gekocht, met wat je allemaal gezien moet hebben en plattegrondjes van verschillende delen van de stad. Ze verkochten ook 2de hands engelse boeken, dus heb ik nog een Engels leesboek gekocht. Ik had namelijk 2 boeken uit NL meegenomen en heb de eerste inmiddels uit.
Daarna hebben we nog in een aantal winkeltjes gekeken en toen zijn we gaan lunchen. We hadden iets uit de (Franse) Lonely pllanet uitgeocht. Het was een luxe restaurant op de 13de verdieping van een gebouw in het centrum van Bangalore, waar we buiten konden eten en tevens een mooi uitzicht over de stad hadden. We hadden alle vier iets anders besteld en hier is het vervolgens heel normaal om je gerechten te delen. Dit hebben we dus ook gedaan waardoor we een lekkere en gevarieerde maaltijd hadden. Het was echt wel luxe, we kregen zelfs bestek om mee te eten. Al gebruikten de Indiers dat zelf niet. Echt raar om mensen dan netjes gekleed in een luxe restaurant met hun handen te zien eten en ze af en toe een boer horen laten. Er was zelfs nog meer luxe, want ze hadden een echte WC en dat is nog niet alles, er was WC-papier!
Na het eten was het tijd om voor kleding te shoppen. Ik ben hier in winkels geweest waar ik in NL niet eens naar binnen zou gaan zoals bv. Tommy Hilfinger. Schijnbaar zijn die merkkleren hier wel een stuk goedkoper dan in Europa, maar als je het mij vraagt nog steeds duur. Bij de ingang van de winkel staat dus ook een bewaker en volgens mij beslist hij of je wel of niet de winkel in mag. (Oftewel bepaald hij of iemand eruit ziet alsof hij/zij genoeg geld heeft om kleren in die winkel te kunnen kopen.) Zoals bij elke winkel moet je ook je tas afgeven en kun je bij vertrek met je nummertje weer je tas terugkrijgen. In dit soort winkels en straten kun je ook echt het moderne India zien. Mensen zijn hier modern gekleed en als vrouw kun je hier ook een mini-rokje of mouwloos truitje dragen. Verder hebben de winkels ook moderne muziek. Na al deze merkkledingwinkels zijn we naar de grote westers uitziende shopping malls gegaan. Het is wel bizar dat als je bij je voeten kijkt je mensen ziet liggen waarvan je je afvraagd of ze gewoon op straat liggen te slapen of dood zijn, en als je dan opkijkt zie je een hypermodern winkelcentrum. (Op de terugweg bleek dat de vader en het kindje gelukkig nog in leven waren.) Ik heb me die dag vooral vermaakt met goed om me heen kijken en dan ook naar alle kleine 'winkeltjes' op straat. Mensen die bv een paar kranten op straat leggen en dan sokken, zonnebrillen, etc. proberen te verkopen. Al met al was het een leuke dag waarbij ik India weer op een hele andere manier heb leren kennen. Ik snap het nu ook als mensen zeggen dat Bangalore een westerse stad is, het ligt er gewoon aan waar je in de stad bent.

Hier in het hostel kwam ik gisteravond weer een nieuw beestje tegen in de WC. Naast de gebruikelijk vliegbeestjes en grote mieren, zat er een nog een ander beest(je). Ik heb hem even voor jullie op de foto gezet. Helaas heb ik andere bezoekers zoals sprikhanen en vooral gekko's nog niet op de foto kunnen zetten. Gekko's kom ik hier wel vaker tegen, maar zijn mij tot nu toe helaas altijd te snel af geweest.

  • 19 Juni 2010 - 06:27

    Jeroen:

    Haha, nou dat gaat je vast nog wel een keer lukken als er zoveel van die beestjes overal zitten ;)

    Wel bizar om te lezen dat dingen als bestek gewoon echt luxe zijn... Dat heb ik inderdaad nog nooit eerder in een stage reisverhaal gelezen.

  • 06 Juli 2010 - 07:36

    Lynn:

    Hahaha je hebt toch wel een foto gemaakt he, jij bij de Tommy Hilfiger :p

    Maar t lijkt me heel apart om die enorme verschillen tussen rijk en arm te zien in zo'n stad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

Stage in India

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2011

Zuid-Oost Azie link

10 Januari 2011

link Azie reis

01 September 2010

Indiaase bruiloft

26 Augustus 2010

Ouders, verjaardag en weer een tripje

12 Augustus 2010

Eindelijk een weekje vakantie
Yvette

Actief sinds 06 Juni 2008
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 10621

Voorgaande reizen:

04 Juni 2010 - 05 September 2010

Stage in India

22 Juni 2008 - 14 September 2008

Stage in Santa Barbara

Landen bezocht: