Yeshwanthpur - Reisverslag uit Bangalore, India van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu Yeshwanthpur - Reisverslag uit Bangalore, India van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu

Yeshwanthpur

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

20 Juni 2010 | India, Bangalore

Yeshwanthpur is de wijk die naast de campus ligt. Hier ben ik de eerste dag al geweest om een matras en emmertjes te kopen en later om m'n pasfoto's te maken. Toen was het snel die dingen kopen en terug naar de campus en had ik niet echt de tijd om om me heen te kijken. Afgelopen week heb ik aansluitend aan m'n lunchpauze nog een extra uurtje vrij genomen om terug te gaan naar die wijk. Het is een leuke rommelige wijk.
Het is op straat een chaos. Alle motoren, scooters, tuk-tuks, vrachtwagentjes etc. toeteren bijna voortdurend en rijden zowel links als rechts op de weg. Verder lopen tussen het gewone verkeer nog de koeien en geiten op straat. Er zijn veel kleine winkeltjes die van alles en nog wat proberen te verkopen. En mensen die op straat met handkarren met groente, fruit, pinda's enzo rondlopen en ook proberen wat te verkopen. Op een van de foto's waar mensen bloemen verkopen, wonen ze volgens mij achter hun 'stalletje'. Die mensen wonen daar wel erg armoedig.
Ik ben eerst even door de hoofd winkelstraat gelopen waar ook nog iets grotere winkeltjes zijn. Ze waren daar bezig met een nieuw stenen gebouw in het rijtje te zetten. De vrouwen dragen de stenen op een mand op hun hoofd naar de plek waar ze naartoe moeten. Daarna zag ik in een zijstraatje iets van een marktje, daar ben ik dus in gegaan. Mensen waren daar op straat groente, fruit, verse en gedroogde kruiden, bloemen en andere keukenbenodigdheden aan het verkopen. Het ziet er echt super kleurrijk uit aangezien de vrouwen op de markt ook nog eens allemaal traditionele kleding dragen. Op die markt bleek wel duidelijk dat er in die wijk normaalgesproken geen blanke mensen komen, want ze stonden mij allemaal aan te staren. Ik heb daarom helaas (nog) geen foto's van de markt. Naar deze wijk zal ik zeker nog wel eens teruggaan, want er valt zoveel te zien.
Ondanks dat het kleurrijk is kun je wel zien dat het een wat armer deel van de stad is en dat het hier een andere cultuur is. Er liggen bergjes afval en rottend fruit/ groente op straat, maar daarbij lag ook een dode man. Mensen kijken ernaar als ze langslopen en reageren alsof dat normaal is hier. (Oftewel zien het maar reageren niet.) Dat heb ik toen ook maar gedaan.
Ik heb op de markt echt heel veel soorten fruit gezien die ik nog nooit eerder gezien heb. Hetgene dat schilbaar is wil ik wel een keer gaan proberen, maar dan moet ik eerst nog ergens een mesje zien te kopen.
Vanmiddag (zondag) neem ik lekker vrij om nog wat meer van de stad te bekijken en op zoek te gaan naar een badmintonracket.

PS: Er staan ook weer nieuwe foto's op de site.
http://picasaweb.google.com/yvette.goedegebure

  • 21 Juni 2010 - 10:04

    Jeroen:

    Hmmm, dode mensen tussen het afval klinkt wel heel bizar.....

    Verder wel leuke foto's weer... lekkere chaos allemaal inderdaad!

  • 30 Juni 2010 - 01:47

    Martijn :

    Hey Yvette!
    Hoe gaat het op je stage, tijd voor een nieuwe blog hoor :P
    Ga je nu ook badmintonnen daar, Top! Ik heb me 1e toernooi over 2 weken, haha wordt jij ook zo fanatiek ;)

    Ciao!

  • 06 Juli 2010 - 07:42

    Lynn:

    Erhm idd, zoals Jeroen al zegt, een dode bij wat afval is best wel apart! Dat kom je zelfs niet op WACKEN tegen ;-)
    En op je foto's kan je idd zien hoe de sfeer daar is!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

Stage in India

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2011

Zuid-Oost Azie link

10 Januari 2011

link Azie reis

01 September 2010

Indiaase bruiloft

26 Augustus 2010

Ouders, verjaardag en weer een tripje

12 Augustus 2010

Eindelijk een weekje vakantie
Yvette

Actief sinds 06 Juni 2008
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 10620

Voorgaande reizen:

04 Juni 2010 - 05 September 2010

Stage in India

22 Juni 2008 - 14 September 2008

Stage in Santa Barbara

Landen bezocht: