Bannerghatta NP - Reisverslag uit Bangalore, India van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu Bannerghatta NP - Reisverslag uit Bangalore, India van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu

Bannerghatta NP

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

05 Juli 2010 | India, Bangalore

Na een week hard werken, van 9 uur 's ochtends tot rond 11 uur 's avonds is het nu eindelijk weer weekend. Om de dag probeer ik tussen 6 en 8 vrij te nemen om te gaan badmintonnen. Tot nu toe ben ik twee keer geweest.Dit geeft gelukkig een break in de enorm lange werkdag.
Zaterdagmorgen ben ik wel gewoon weer om 9 uur op het lab begonnen, maar heb ik gelukkig niet de hele dag hoeven werken. Ik had m'n labgenoten beloofd dat als Nederland van Brazilie zou winnen, ik op chocolade zou tracteren. Dus kreeg ik zaterdagmiddag tijd vrij om buiten de campus wat te gaan kopen. Ik ben naar Maleshwaram (wijk naast de campus) gegaan op zoek naar chocolade. In Kodaikanal had ik het weekend ervoor namelijk allemaal winkeltjes gezien die brokken chocolade in verschillende smaken en met verschillende noten enzo verkochten. Ik ging dus in Maleshwaram op zoek naar zo'n winkeltje. Helaas heb ik dat niet kunnen vinden en om niet met lege handen terug te keren ben ik maar de supermarkt in gegaan om chocolade te kopen. Terug op het lab waren ze daar gelukkig ook blij mee.
Zaterdagavond zijn we met een aantal mensen van de groep en een andere organische chemie groep en de Fransen uit eten geweest. De 3 Fransen uit mijn groep gaan namelijk aanstaande woensdag naar huis en hadden een afscheidsetentje georganiseerd. Helaas kon mijn begeleider niet mee, omdat hij van de prof die avond nog aanpassingen in z'n artikel moest doorvoeren. Uiteindelijk z'n we (anderhalf uur later dan afgesproken) met z'n elven op pad gegaan. We zijn met de bus naar een luxe restaurant in de buurt van de campus gegaan. Dit was ook weer een leuke ervaring. We gaan aan tafel zitten en toen de ober kwam begon 1 van de Indiers vanalles te bestellen. Blijkbaar is dit niet ongebruikelijk als je met een wat grotere groep bent. Iemand besteld gewoon van alles, iedereen krijgt een eigen bordje en alle schaaltjes komen langzaamaan op tafel. Dan schep je gewoon op waar je zin in heb en als iets op is bestel je gewoon weer nieuw bij. Ik heb nog even op de kaart gekeken, maar de namen van de gerechten kan ik toch niks uit opmaken. En op deze manier kun je van heel veel dingen een hapje proberen. Eigenlijk alles wat ik gegeten heb was lekker, maar sommige dingen waren wel erg spicy. Bij het eten heb ik BIER gedronken! Omdat we buiten de campus in een luxe/modern restaurant waren, was dit mogelijk. Dit is de eerste keer dat ik bier gedronken heb in India, echte Indiase Kingsficher. Toen we om half 12 terug kwamen op de campus zijn de Indiers weer allemaal teruggegaan naar het lab, op eentje na. Indiers drinken namelijk geen alcohol, en die ene die wel bier gedronken heeft kon er niet zo heel goed tegen.
Zondag had ik helemaal vrij geregeld. Ik ben vanmorgen om 7 uur opgestaan om een dagje naar Bannerghatta National Park te gaan. Dit ligt slechts 22 km ten zuiden van Bangalore en is dus een mooi dagtripje. Het is me gelukt om net buiten de campus op een bus te stappen die naar HET busstation van Bangalore ging. Met de bus reizen gaat hier ook iets anders dan in NL. Als een bus stopt bij een kruispunt gaan de deuren open en kun je in of uitstappen. Helaas zijn de bordjes op de meeste bussen alleen in het Hindi. Ik ben dus gewoon naar een druk kruispunt net buiten de campus gegaan en heb daar aan de stoppende bussen gevraagd of ze naar het busstation gingen. Gelukkig had ik al snel een bus gevonden. De volgende uitdaging was om op het busstaion m'n volgende bus te vinden. Het busstation is echt enorm groot en een grote chaos. Ik heb geen enkele strustuur kunnen ontdekken in waar welke bus te vinden was, maar met het nummer van de bus heb ik uiteindelijk toch de juiste bus weten te vinden. Het was niet erg om een tijdje rond te dwalen op het busstation, want ook hier heb ik m'n ogen weer uitgekeken. Een chaos van bussen, mensen die kriskras rondlopen en veel mensen met op allerlei manieren verpakte bagage, voornamelijk op hun hoofd gedragen. Natuurlijk was ik weer de enige blanke, waardoor ik herhaaldelijk aangestaard werd.
Na in totaal zo'n 2,5 uur in de bus zitten ben ik in Bannerghatta NP aangekomen. Ik heb toen gelijk de grand safari geboekt. Ik stapte als laatste in de safaribus, maar omdat ik blank ben werd het beste plekje voorin in de bus voor mij vrij gemaakt. Wel raar om zo'n voorkeursbehandeling te krijgen, maar ik had idd mooi zicht. Helaas bleek de safari maar in een klein stukje van het park te zijn, waarbij er verschillende gebieden gemaakt waren voor verschillende dieren. Ik heb verschillende herten, bizons, beren, leeuwen en tijgers gezien. Wel echt mooi om ze van redelijk dichtbij te kunnen zien. De beren lagen zelfs lui midden op de weg te slapen, en eentje was wel heel nieuwsgirig en kwam bij de bus kijken. Je kon ze bijna aaien. Natuurlijk werd er ook weer een Indier ziek in de bus, die de bus en zichzelf onderkotste. Samen met de zweetlucht die er al hing en de hoge temperatuur heb ik de rest van de weg m'n neus goed dichtgehouden om mijn eten binnen te kunnen houden.
Na de safari ben ik naar de vlindertuin gegaan. Dit was wel leuk, maar op de campus had ik al mooiere vlinders rond zien vliegen. Daarna ben ik nog naar de dierentuin gegaan. Het was echt super druk in de kleine dierentuin. Veel familie's maken er echt een daguitstapje van en hebben dus ook allemaal een kleedje en eten meegenomen. Ik denk dat de helft van het oppervlak van de dierentuin ook picknickarea is. Onderweg naar de zebra's moest ik ineens goed oppassen, er kwamen een paar olifanten aanstormen. Er was namelijk een meertje aan de rand van de dierentuin en de olifanten waren zo te zien net in bad geweest en weer terug onderweg naar hun verblijf. Zoiets zou je in Nederland in een dierentuin dus nooit zien. Een Indier op zo'n olifant, daarachter de andere olifanten en dan nog 1 man te voet achteraan en dan lopen ze midden door de dierentuin en moet je maar zorgen dat je op tijd aan de kant bent. Wel gaaf om mee te maken.
Eind van de middag heb ik weer de bus terug naar Bangalore gepakt, maar helaas heb ik bijna heel de weg geslapen. Op de heenweg had ik vanuit de bus wel een aantal heel verschillende wijken van Bangalore gezien. Grote moderne luxe gebouwen, krotjes en alles ertussenin. Op de terugweg heb ik dit dus gemist.
Zondagavond heb ik me ook eindelijk aan het wassen gewaagd. Gelukkig had ik vanuit Nederlands heel veel kleren meegenomen, waardoor ik tot nu toe nog niet had hoeven wassen. Maar voor morgen had ik niks schoons meer, dus moest het nu wel. Gewapend met een emmer en een blok zeep ben ik aan de slag gegaan. Het is wel duidelijk dat ze hier met alles nog heel ver achterlopen op Nederland, en dan schijnt dit nog de meest westerse stad van het land te zijn.

Mijn foto's zijn weer te vinden op: http://picasaweb.google.com/yvette.goedegebure

  • 06 Juli 2010 - 07:56

    Lynn:

    Echt een avontuur! Lijkt me ook heel gaaf om olifanten van zo dichtbij mee te maken!

    Komend weekend gaan we weer naar ROADGRILL! We zullen aan je denken :-)

  • 07 Juli 2010 - 20:26

    Jeroen:

    Haha, ja idd! We photoshoppen je wel bij de nieuwe lading foto's ;)

  • 07 Juli 2010 - 20:27

    Jeroen:

    Wow, ineens is het rood

  • 08 Juli 2010 - 20:19

    Ingmar:

    Heej Yvette!

    Hoe is het daar met de metal?
    Gelukkig ben je optijd terug voor Eindhoven Metal Meeting, ik zag net de line-up! Als ik kan ben ik er allebei de dagen.

    Succes met je supervette reis en stage :-) Ik wens je een goed gevulde mp3 speler toe!

  • 09 Juli 2010 - 18:55

    Jeroen:

    @ingmar: hehe, lol! Dat heb ik nog nooit iemand horen wensen, maar die is wel leuk :D

  • 10 Juli 2010 - 05:54

    Yvette:

    Is idd wel een goeie Ingmar. Maar daar heb ik zeker voor gezorgd en verder nog een laptop vol goede muziek. Luister dagelijks. Lineup voor EMM is echt super (Immortal, Mayhem, Rotting Christ, Severe Torture)!

  • 15 Juli 2010 - 22:04

    Yvonne:

    Hoi Yvette,

    Ik heb zoals gewoonlijk weer met veel plezier je blog gelezen. De tranen rollen soms bijna over mn wangen. Wat maak jij voor bizarre dingen mee zeg. Ik vind het wel sneu voor je dat ze je zo afbeulen! En hoe blank ben jij nog eigenlijk door dat mooie weer?

    Groetjes Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

Stage in India

Recente Reisverslagen:

25 Januari 2011

Zuid-Oost Azie link

10 Januari 2011

link Azie reis

01 September 2010

Indiaase bruiloft

26 Augustus 2010

Ouders, verjaardag en weer een tripje

12 Augustus 2010

Eindelijk een weekje vakantie
Yvette

Actief sinds 06 Juni 2008
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 10623

Voorgaande reizen:

04 Juni 2010 - 05 September 2010

Stage in India

22 Juni 2008 - 14 September 2008

Stage in Santa Barbara

Landen bezocht: