weekendje Yosemite National Park - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu weekendje Yosemite National Park - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu

weekendje Yosemite National Park

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

22 Juli 2008 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Afgelopen weekend ben ik met Bjorne, Peter, Michael en Yifan naar Yosemite National Park geweest.
Ik had bij een autoverhuurbedrijf een Full Size car gereserveerd en die ging ik vrijdagmiddag ophalen. Op het parkeerterrein van het bedrijf probeerde de verhuurder grappig te zijn en wees naar een zwarte Lincoln Towncar. Tenminste ik dacht dat hij grappig wou zijn, want dat was echt de auto die we meekregen om een weekendje te gaan camperen. Het bleek een nieuwe auto te zijn met slechts 400 mile op de teller en van alle gemakken en meer voorzien.
Nadat we alle campingspullen opgehaald hadden, gegeten hadden en de auto ingepakt hadden konden we om 21.00 uur eindelijk vertrekken.
We hadden gelukkig 2 personen die konden/ wilden rijden, want het was een erg lange rit. Vele eekhoorns, een vos een 4 hertjes zijn voor de auto de weg overgestoken. Gelukkig heb ik geen van allen geraatk. Ik heb het rijden om 2 uur van Michael overgenomen en mocht het laatste stuk met bergen en door het park rijden. Ik kwam al gauw tot de ontdekking dat er veZaterdagochtend om 6 uur arriveerden we bij de camping waar we wilden overnachten gedurende het weekend. Deze bleek vol te zijn en toen gingen we naar een algemeen kantoortje om te proberen ergens een campingplaats te bemachtigen. Dit kantoor ging pas om 8 uur open, dus heb ik mijn slaapzak gepakt en op een houten picknickbankje wat geslapen. Toen het kantoortje open was kregen we te horen dat alle campings inderdaad vol waren, maar dat we het konden proberen bij een backpackers camping in het noorden van het park. Toen we daar aankwamen bleek dat niet te mogen, omdat we met de auto waren. De ranger van het park had echter medelijden en omdat er ruimte genoeg was mocht het toch.
Het opzetten van de tenten gaf meer problemen dan verwacht, want 1 van de tentstokken brak. Maar als je een paar engineers bij elkaar hebt komt er wel een goede oplossing bleek. Uiteindelijk konden we rond 11 uur beginnen aan onze wandeling, die vanaf het Hetch Hetchy reservoir omhoog ging (zie foto's). Het bleek erg tegen te vallen vanwege de warmte en een gebrek aan schaduw. Toen we eindelijk boven waren zijn we daarom niet meer naar het meer van bestemming geweest om daar te zwemmen.
De terugweg ging een stuk sneller waardoor we nog tijd hadden om naar een waterval te gaan. We hebben van die gelegenheid gebruik gemaakt en ons gewassen. (Dit was hard nodig en de camping had geen douches.) OP de terugweg kwamen we ineens een beer tegen op het pad, dat was even schrikken, maar tevens erg gaaf om te zien. Toen we uiteindelijk weer terugkwamen bij de tenten begon het donker te worden en zijn we maar gelijk begonnen met het avondeten. Vanwege het hoge brandgevaar mochten we geen vuur maken en hebben we dus koude chilli con carne met brood gegeten, maar wat smaakt dat goed na zo'n dag. Daarna zijn we natuurlijk gelijk gaan slapen, want iedereen was erg moe vanwege de rit en de wandeling.
De volgende dag zijn we weer om 8 uur opgestaan, hebben lekker in het zonnetje ontbeten, de tenten ingepakt en zijn vertrokken. We zijn toen naar Merced Grove gegaan. Daar hebben we een ruim 2 uur durende wandeling langs de giant sequoias gemaakt. Tijdens deze wandeling hebben we twee keer een hert gezien. De tweede was niet zo bang en bleef rustig dooreten toen wij eraan kwamen. Daarna zijn we door het park verder naar het zuiden gereden en gestopt bij de mooie uitzichtpunten. Yosemite is een erg mooi park en als het mogelijk is gaan we daar nog een keer naartoe, maar dan langer.
Vandaag (maandag) heb ik eigenlijk niet veel gedaan. 's Ochtends de campingspullen en auto teruggebracht en om 14.00 uur was ik uiteindelijk op de universiteit. Toen bleek dat mijn mentor vergeten was om de meetapparatuur te reserveren, dus mocht ik om half 3 weer naar huis gaan. Ik ben toen maar naar het strand gegaan om daar lekker bij te slapen. Dan kan ik morgen uitgeslapen aan de week beginnen.

• 22 Juli 2008 - 16:59

Oma:

dag yvette
    Wat avontuurlijk allemaal ,geniet maar lekker
    Liefs van opa en oma

• 23 Juli 2008 - 11:02

Peter:

Ja Yvette, in Amerika is Full Size echt full size (en niet compact).

Groeten,
    Papa

• 23 Juli 2008 - 11:43

Emile:

haha rlxx, geniet er van zou ik zeggen!

• 27 Juli 2008 - 22:38

TMMMJ:

Whaaaa beren!!! Pas op dat ze je arm niet afbijten anders kun je niet meer badmintonnen... En dat is natuurlijk het allerbelangrijkste! Door je supervette stage mis je nu de verjaardag van Thijs, maar die jongen moet morgen weer werken, dus we worden er nu zo uit gegooid. Verder is het nu eindelijk mooi weer in Nederland, maar gelukkig nog geen bosbranden. Daar nog wel wat bos over? Veel plezier daar nog, en laat die Dollar nog maar lekker verder dalen!

Groetjes,

T(hijs)M(aarten)M(artin)M(aikel)J(arno)