laatste week - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu laatste week - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu

laatste week

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

26 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Afgelopen weekend zijn we naar de Channel Islands geweest. Dit is een eilandengroep een uur varen voor de kust van Santa Barbara. We zijn naar Santa Cruz Island geweest en hebben daar van vrijdag op zaterdagnacht gecampeerd. Vrijdag moesten we al om 6 uur 's ochtends de bus hebben, waardoor we om 9 uur de boot hadden. Toen we op het eiland aankwamen zijn we eerst naar de camping gelopen (1 mijl) om onze tent op te zetten. Via een wandeling zijn we daarna weer teruggegaan naar de boot, omdat onze snorkelspullen met de boot van 12 uur meekwamen. Daarna zijn we gelijk gaan snorkelen. Vlakbij de kust heb je daar kelp forests, dit zijn een soort bossen van zeewier. Ertussen zitten een heleboel verschillende vissen. De vissen zijn over het algemeen blauw en grijs en je hebt 1 soort oranje vis. Verder hebben we bat rays gezien, dit zijn roggen en we hebben er zelfs 1 van 1,5 m gezien. Daarnaast hebben we nog zeeegels (zwart en paars), zeesterrren (oranje, paars, groen en bruin met verschillende patroontjes), een octopus en zeekomkommers gezien.
Zaterdag hebben we nog een keer gesnorkeld en een wandeling gemaakt.
Nu ga ik uit eten met mijn groep van het lab.
PS. Er staan weer nieuwe foto's op de site.

• 27 Augustus 2008 - 15:01

Sander:

Hey Yvette,

Ik heb even je site bijgelezen en je foto's bekeken. Ziet er echt gaaf uit allemaal!! Mooie verhalen en leuke foto's.

Hier in Nederland is alles weer begonnen ondertussen. Volgens mij ben ik je een beetje achterna aan het gaan; ik volg nu de cursus Moleculaire en Celbiologische Technieken. Is dat niet dezelfde cursus waar jij vorig jaar mee bezig bent geweest in het begin?

Houd ons een beetje op de hoogte verder en heel veel plezier en succes daar!

Groetjes,

Sander

p.s. ook de groetjes aan Bjorne!

• 27 Augustus 2008 - 17:48

Oma :

Lieve Yvette
    Je laatste berichtjes
    gelezen ,fijn dat je na de drukte ook tijd hebt
    voor ontspanning .ga nu je foto.s bekijken
    groetjes Oma