whale watching - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu whale watching - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu

whale watching

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

04 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Afgelopen tijd heb ik veel aan m'n project moeten werken. Ik heb nu bijna het eiwit dat ik gemaakt heb in zuivere vorm in handen. Pas als ik die heb, kan ik gaan beginnen met de eigenlijke experimenten. Afgelopen week heb ik nog een abstract moeten inleveren en een resultaten presentatie moeten geven. (Is leuk, vooral als je nog helemaal geen resultaten hebt.)

Maar afgelopen weekend heb ik gelukkig wel besteed aan leuke dingen die niks met het project te maken hadden. Zaterdag heb ik eerst eens lekker uitgeslapen en daarna ben ik naar het strand gegaan. Begin van de avond zijn we met een groep naar Santa Barbara downtown geweest. Afgelopen weekend was namelijk Fiesta weekend, met Spaanse dans muziek en veel kraampjes. Dit was erg gezellig. Ik heb ook weer wat nieuws leren eten/snoepen, namelijk Funnel Cake. Het heeft wel iets weg van oliebollen en smaakt erg lekker.
Zondag moest ik weer vroeg op. Dit keer niet om naar de universiteit te gaan, maar om walvissen te gaan kijken. We vertrokken om 10 uur met de boot vanuit de haven van Santa Barbara. We hadden een mooie plek op de boot, namelijk helemaal voorop. Al die gekke Amerikanen zitten het liefst binnen en kijken op een tv-scherm de beelden die de camera buiten op de boot opneemt. Al na een half uur zagen we dolfijnen die vlak bij de boot kwamen zwemmen. Ze kwamen in de boeggolf van de boot zwemmen en waren dus vlak onder ons. Echt super om te zien. Toen de boot weer zo'n 15 minuten op volle snelheid verder gevaren was, zagen we weer een groep dolfijnen. Deze keer was er een jong bij. Daarna kwamen we nog een groep dolfijen van een ander soort tegen. Ze waren groter, zwommen langzamer, hadden een stompe snuit en de ouderen waren een beetje zilverachtig van kleur. Na een heleboel dolfijnen gezien te hebben kwamen we een blauwe vinvis (grootste walvissoort) tegen. Je moet daar wel veel geduld mee hebben, want ze halen steeds een keer of 4-5 adem en blijven dan weer zo'n 10 minuten beneden. We hebben een aantal blauwe vinvissen gezien. Op een gegeven moment was de boot zelfs omringd door blauwe vinvissen. Van sommigen zag je het fontijntje van hun ademhaling aan de horizon en anderen waren ongeveer 10 meter bij de boot vandaan. Echt heel mooi om dat te zien. (Hiervoor kwamen de amerikanen trouwens wel even buiten kijken, want dit was het doel van hun tocht.) Daarna zijn we naar een eiland gevaren. We zijn daar niet aan land gegaan, maar er zwemmen veel zeehonden rond het eiland. Vlak nadat we weer begonnen waren met naar het vaste land varen, kwamen we een hele grote groep dolfijnen tegen. Het waren echt tientallen dolfijnen rondom de boot en je wist echt niet meer waar je moest kijken.
Toen we na een lange en vermoeiende dag (door het buiten zijn) thuis kwamen, had de moeder van een huisgenote gekookt. Er stond een overheerlijke en uitgebreide Koreaanse maaltijd op ons te wachten.
Vandaag (maandag) zit ik weer gewoon op de universiteit en heb ik weer een drukke week voor de boeg. Maar als ik deze week weer hard doorwerk, kan ik van het weekend wel weer iets leuks gaan doen.

PS: Ik heb ook weer nieuwe foto's op de site gezet.

  • 04 Augustus 2008 - 21:08

    Jacqueline:

    Emile zou jaloers op je zijn als hij dit hoort.

    mama

  • 05 Augustus 2008 - 08:27

    Hannie:

    Hoi Yvette, nou eindelijk een berichtje van me. Dat is wel genieten zeg, zo'n tocht met veel dolfijnen en blauwe vinvissen. Moet wel een spectaculair gezicht zijn. Ik lees vandaag en moreg je overige berichtjes wel. Ik ben druk met het schrijven van mijn dissertation voor mijn MBA. Deze wil ik 1 september inleveren en dan in het najaar mijn viva voce, alf en toe lummel ik dan wat tussendoor om weer wat op een rijtje te krijgen. kan ik mooi even je berichtjes lezen. Succes met je eiwit en experimenten,

    groetjes ook van arthur en Guido, liefs Hannie

  • 05 Augustus 2008 - 17:01

    Oma:

    dag Yvette
    Fantastische foto,s we genieten mee en verder succs met je onderzoek
    Liefs opa en oma

  • 13 Augustus 2008 - 17:29

    Emile:

    Hey Yvette, Wow ben echt zwaaaaaar jaloers:P mooie foto's en hoop dat het een beetje lukt met je experimentjes:) Ik ben net terug van vakantie uit Polen, heb het echt super naar m'n zin gehad, zoals altijd. Nou succes nog en veel plezier en... bijna jarig natuurlijk! x je broertje

  • 16 Augustus 2008 - 14:55

    Hannie:

    Hoi Yvette, ik heb je net een berichtje gestuurd, maar zie het niet terug. Maar in ieder geval van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Alles goed in het verre Westen?
    Lukt het met je onderzoek?
    Nou we wensen je van hieruit een fijne dag, liefs hannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Stage in Santa Barbara

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2008

laatste week

26 Augustus 2008

druk, druk, druk

04 Augustus 2008

whale watching

22 Juli 2008

weekendje Yosemite National Park

18 Juli 2008

strand en studie
Yvette

Actief sinds 06 Juni 2008
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 10628

Voorgaande reizen:

04 Juni 2010 - 05 September 2010

Stage in India

22 Juni 2008 - 14 September 2008

Stage in Santa Barbara

Landen bezocht: