strand en studie - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu strand en studie - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu

strand en studie

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

18 Juli 2008 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Op 4 july zijn we met een aantal mensen naar Santa Barbara gegaan. Voor de Amerikanen is dit een belangrijke dag en ze maken er allemaal een lui dagje van. Er was van alles te doen en de Amerikanen hadden veelal stoeltjes en kleedjes meegenomen om op te zitten. Wij hebben wat rondgelopen en zijn daarna in stijl (broodje hamburger met friet in een echte diner) wezen eten. Daarna hebben we een bar opgezocht totdat het tijd werd om naar het strand te gaan en het vuurwerk te gaan bekijken. Het hele strand en de straten in de buurt stonden vol mensen, maar we hebben het vuurwerk goed kunnen zien.

Zaterdag ben ik gaan mountainbiken, wat niet erg succesvol was. Ik ging namelijk naar het westen, maar doordat bijna alle wegen afgesloten waren belande ik met m'n fiets op de oprit van highway 101. Ik ben toen maar weer omgekeerd en heb uiteindelijk voornamelijk op asfalt gefietst.
De brand is inmiddels geblust, dankzij de hulp van ruim 2500 brandweerlieden uit 28 verschillende staten.

Zondag en de daar opvolgende week heb ik voornamelijk aan m'n project gewerkt.

Afgelopen weekend ben ik samen met Bjorne voor het eerst echt naar het strand geweest. Maar ik heb nog steeds niet in de zee gezwommen. Er is veel olie en zeewier, maar dat schijnt minder te zijn als je naar een 'echt' strand gaat. (Oftewel een mooi zandstrand wat schoongemaakt word en waar je iets te eten en te drinken kunt kopen.) Aan het eind van de middag zijn we toen naar Santa Barbara downtown geweest om te winkelen en met de rest van de groep in een leuk Japans restaurant te gaan eten. De kok bereidde het eten aan de tafel, wat erg leuk was om te zien.

De volgende dag ben ik met Bjorne en Yifan een wandeling gaan maken. We zijn toen eerst met de fiets naar het beginpunt van de wandeling gegaan. Dit duurde echter een paar uur, zodat het al 4 uur was toen we eindelijk konden beginnen met de wandeling. Dit kwam omdat je op de kaart niet goed kon zien dat er een behoorlijk verschil in hoogte was, en wij Nederlanders zijn niet gewend aan fietsen in de heuvels/bergen. We zijn toen de Rattlesnake trail gaan lopen, die langs een rivier omhoogliep. Dit was erg mooi en lekker in de schaduw, maar daardoor had je ook geen uitzicht. Toen we het hoogste punt van de wandeling bereikten hadden we ineens een erg mooi uitzicht en waren we verbaasd over het hoogteverschil dat we afgelegd hadden. We keken mooi uit over Santa Barbara en konden zelfs de campus (is in Goleta) zien liggen.
Op weg terug naar de fietsen kwamen we een grote zwarte spin tegen. Het bleek een tarantula te zijn. Hij was echter een stuk banger voor ons dan dat wij voor hem waren.

Deze week weer hard aan m'n project gewerkt, maar ook ontdekt dat je best nog om half 6 een uurtje naar het strand kunt. Wat natuurlijk erg lekker is na een lange dag hard werken.

• 20 Juli 2008 - 16:42

Oma:

lieve Yvette
    hebben alles met belangstelling gelezenen je mooie foto,s bekeken
    liefs van opa en oma