druk, druk, druk - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu druk, druk, druk - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Yvette Goedegebure - WaarBenJij.nu

druk, druk, druk

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Yvette

26 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Santa Barbara

De laatste tijd heb ik het erg druk gehad met mijn project. Sinds vorige week dinsdag heb ik m'n eiwit in zuivere en bruikbare vorm. Ik ben toen gelijk begonnen met het doen van experimenten met m'n eiwit. Toen ik donderdag de laatste stap van m'n experiment wilde doen, ging de fluorisentiemeter helaas kapot. Ik kon dus niks meer doen. Ik heb daarom maar de middag vrij genomen en ben gaan fietsen. Ik ben onderlangs de bergen naar Santa Barbara gefietst. Dit was erg heuvelachtig, maar een mooie route. In de bergen wonen veel rijke mensen met prachtige huizen. De terugweg was echter een stuk makkelijker, maar wel gevaarlijk. Het ging zo hard naar beneden dat ik zelfs een auto ingehaald heb, maar toen er onverwachts een haarspeldbocht kwam ging het gelukkig net goed (gelukkig reed er geen auto op de andere weghelft). Vervolgens heb ik de kustroute teruggenomen naar het appartement, waarbij je tussen de stammen van de palmbomen door een mooi uitzicht op de oceaan had.
De volgende dag was het apparaat weer gemaakt en kon ik dus weer meten. Ik heb toen 's avonds doorewerkt en zaterdag heb ik ook experimenten gedaan. Zondag heb ik toen resultaten verwerkt en 's nachts m'n poster gemaakt die ik maandag moest printen.
Uiteindelijk heb ik daarvoor uitstel gekregen en m'n poster dinsdag kunnen printen en donderdag heb ik m'n poster gepresenteerd. Er waren veel mensen komen kijken.

Sommige studenten van andere internship programs vertrekken dit weekend. Gisteravond hebben we daarom een barbeque op het strand gehouden en daarna een feest in 1 van de appartementen. We zijn met z'n dertienen wezen bbqen met als enige licht dat van de maan en een fietslampje om te controleren of het vlees gaar was.